Kampen

De explorers hebben niet zo veel vaste kampen, liever organiseren we een spontaan weekendkampje. Tijdens zo’n kampje gaan we dan gewoon lekker scouten, gamen of aan een film werken. Ook helpen de explorers regelmatig mee met kampen van de scouts en welpen.

JOTA

Duur: 2 nachten
Wanneer: 3e weekend van oktober

JOTA, Jamboree On The Air. Van oudsher een internationaal scouting weekend waarbij men via radio contact met elkaar legt. Tegenwoordig hoort hier de JOTI ook bij, waarbij men via het internet chat.

Winterkamp

Duur: 2 nachten
Wanneer: eerste weekend van de voorjaarsvakantie

Het kamp voor de echte bikkels. In dit weekend gaan de scouts overleven op een primitief kampterrein. De scouts slapen onder een zeiltje en zullen zich helemaal moeten over laten aan de natuur. Elk jaar heeft het winterkamp een ander thema.

Zomerkamp

Duur: 7 nachten
Wanneer: 1e week zomervakantie basisschool, midden NL

Het toppunt van het jaar voor iedere explorer! Een week lang op kamp naar een locatie in het binnen of buitenland. De Explorers organiseren het kamp zelf met ondersteuning van de begeleiding. Zo wordt er gedurende het jaar besproken over de locatie en activiteiten voor het zomerkamp. Ook worden er acties op touw gezet om het zomerkamp voor iedereen betaalbaar te houden. Het zomerkamp word vaak afgekort als ZOKA.

Film & spellenkamp

Duur: 1 nacht
Wanneer: wisselend, vaak in de herfst

Het gezellige luierkamp. Lekker films kijken en gezelschapsspellen doen op eigen terrein.