Scoutsleiding

Om de opkomsten en kampen te organiseren is er het leidingteam, zij maken het programma en treffen de nodige voorbereidingen om kampen en opkomsten zo leuk mogelijk te maken. Het leidingteam bestaat momenteel uit zes gemotiveerde vrijwilligers uit de stam, waarvan er één hopman (teamleider) is.

Walter Winkel – teamleider
Hallo daar allemaal! Leuk dat jullie eens de tijd nemen om te kijken welke figuren er op zaterdag eigenlijk voor de scouts staan. Mijn naam is Walter en ik ben in het weekend vaak te vinden op scouting Zona. ’s Middags als teamleider van de scoutsleiding en ’s avonds als actief stamlid! Ik vind scouting al erg lang leuk, zo ben ik hier zelf ook als welpje begonnen. Waar ben ik verder mee bezig naast scouting? Ik doe een master Civiele Techniek en opleiding leraar Wiskunde aan de universiteit in Enschede. Zo probeer ik de scouts stiekem af en toe nog wat vermomde Wiskunde bij te brengen 😊 In mijn vrije tijd speel ik graag piano of ga ik een sportief balletje slaan op de tennisbaan. Ik heb de leidingtraining en teamleiderstraining afgerond en op mijn wensenlijstje staat nog de kamptraining. Je kunt immers nooit genoeg leren! Mijn favoriete scoutingskill is Scouts plagen! Grapje natuurlijk, andersom gaat veel beter…

Thijs Jolij
Ik ben Thijs, 19 jaar oud en heb het afgelopen jaar als chauffeur gewerkt. Ik begin dit jaar aan mijn opleiding Ruimtelijke ontwikkeling en mobiliteit aan Windesheim in Zwolle. Hoewel ik nieuw ben als leiding bij de Scouts, heb je misschien mijn hoofd al wel voorbij zien hobbelen. Ik doe al ruim 9 jaar aan scouting en heb het afgelopen jaar regelmatig geholpen bij de Explorers. Ik ga dit jaar de leidingtraining volgen en heb ambities om mijn EHBO diploma te halen. Zelf vind ik het vooral leuk om op scouting met de praktische dingen bezig te zijn, zoals pionieren en houthakken.

Melle-Jan Meijer
Hoi! Ik ben Melle-Jan. Ik ben inmiddels 20 jaartjes oud. Ik begon 13 jaar geleden als welpje bij de scouting en ben het afgelopen jaar het leidingteam komen versterken. Ik ben op dit moment met mijn havo diploma bezig. Daarnaast houd ik van alles wat te maken heeft met de ruimte en het universum. Dit seizoen zal ik ook meedoen aan de leidingtraining. Op scouting ben ik het liefst bezig met pionieren of vuur maken.

Luuk Bleumer
Hey ik ben Luuk en zit inmiddels al 12 tevreden jaren op scouting! Ik ben momenteel in mijn tussenjaar aan het werken zodat ik mijn masteropleidingen kan gaan betalen. Mijn favoriete dingen van scouting zijn kampen organiseren, het groepsgevoel en leiding geven. Bij mij kunnen verder alle scouts terecht voor EHBO!

Jitte Agterberg
Hoi, ik ben Jitte. Ik ben mijn hele leven al opgegroeid met scouting om me heen en toen ik 11 was, ben ik zelf scout geworden bij scouting Zona. Daarna ben ik ook doorgestroomd naar de explorers en roverscouts en inmiddels ben ik op zaterdag actief als leiding bij de scouts. Ik vind het erg leuk om activiteiten met kinderen te doen dus daar geniet ik elke week weer van. Naast scouting vind ik boogschieten heel leuk wat ik elke week doe bij een vereniging in Eefde en houd ik van acteren. Ik vind het leukste aan scouting dat je altijd lekker buiten bezig bent en de gezelligheid met iedereen. De leukste opkomsten om met de scouts te doen vind ik vuur maken en knopen en ik stop ook graag wat creatieve opkomsten in ons programma. Op kamp gaan geniet ik ook altijd erg van. Mijn favoriete kamp is het zomerkamp, omdat we dan een hele week hebben om samen allerlei leuke spellen en activiteiten te doen.