Stam

Opkomst: elke twee weken waarbij eens per maand een ‘grote’ activiteit wordt georganiseerd.
Leeftijdsgroep: 18 jaar en ouder

Meer info? stam@scoutingzona.nl

De jongerentak is de laatste leeftijdscategorie van Scouting. De leden van de jongerentak vormen samen een Stam.

Om de jonge mensen zelfstandig te laten werken aan hun ontwikkeling heeft elke Stam een eigen bestuur. Zo zorgt elke groep jongeren voor zijn eigen organisatie en programma. Indien nodig kunnen zij de hulp inroepen van een stamadviseur die hen kan adviseren en sturen.

Activiteiten die jongeren binnen Scouting ondernemen zijn gericht op zelfstandige ontwikkeling, de rol van jonge mensen in de maatschappij, projectmatig werken, ontmoeting en de eigen grenzen leren kennen/verleggen. Hiertoe gaan zijn op kamp in binnen- en buitenland, ondersteunen lokale groepen als vrijwilliger, geven zij leiding en ontwikkelen zij hun eigen programma. Binnen Scouting ontwikkelen jongeren zich tot betrokken volwassenen.

Wat kan je zoal verwachten als je lid wordt van de Zona Stam:

• Hike & Dropping
  • Culinaire avonturen
  • Sportieve activiteiten
  • En veeeel meer!

Nieuwsgierig geworden? Mail gerust met het stambestuur voor meer informatie.