Explorers

Bij de explorers (15 tot 18 jaar) krijg je steeds meer ruimte om zelf je talenten te ontwikkelen. Je bepaalt je eigen avontuur en maakt zelf plannen, natuurlijk in samenwerking met anderen van je afdeling. Je moet samenwerken, luisteren, praten en beslissingen nemen. Ook je zomerkamp organiseer jezelf. Explorers gaan op expeditie: wildkamperen, zwerven in Zweden, zeilen in Zeeland, een speeltuin bouwen in Noord-Ierland of kanoën in Canada. Zo leer je van alle culturen in de wereld, je bent tenslotte lid van een internationale vereniging.

Opkomst: Elke zaterdag van 13.00 tot 16.00 uur
Leeftijdsgroep: 15 tot 18 jaar
Begeleiding: Jesper Boudesteijn (teamleider), Sjoerd Doorn en Krijn Blommestijn
Contactexplorers@scoutingzona.nl

Begeleiding

Echt leiding heb je niet meer nodig. Begeleiding is er natuurlijk wel. Van begeleiders mag je dus best wat verwachten. Niet dat ze je bezighouden. Geen voorgekookte activiteiten. Wel dat ze je net dat laatste zetje geven. Dat ze je een goeie reden geven om uit je luie stoel te komen. En een beetje hulp als het plan dreigt te stranden. Een goede begeleider staat niet aan de kant te kijken, maar doet actief mee.